Stichting Wetech verwelkomt Wirtgen Group als driehonderdste lid

Gorinchem, 3 april 2024 - Stichting Wetech, vriendenkring van Gilde Vakcollege Techniek in Gorinchem en het Willem van Oranje College in Wijk en Aalburg heeft met trots de toetreding van Wirtgen Group als haar driehonderste lid aangekondigd. Wirtgen Group, een toonaangevende leverancier van bouwmachines gevestigd in Werkendam, versterkt hiermee het netwerk van bedrijven die technisch talent koesteren en ondersteunen.

Sinds haar oprichting heeft Stichting Wetech zich ingezet voor het ondersteunen van de scholen door nauwe samenwerking met bedrijven in de regio. Met inmiddels driehonderd bedrijven die deel uitmaken van de stichting, heeft Wetech een belangrijke rol gespeeld in het leveren van materialen, machines en expertise aan het onderwijs.

Het partnerschap tussen Stichting Wetech en het Gilde Vakcollege Techniek en het Willem van Oranje College gaat echter verder dan alleen materiële steun. De bedrijven zijn ook actieve gesprekspartners over de inhoud en vormgeving van het onderwijs, met als doel de vraag vanuit het bedrijfsleven nauw af te stemmen op het onderwijsaanbod, binnen de kaders van de onderwijswetgeving.

“Wij zijn verheugd om Wirtgen Group te verwelkomen als ons 300e lid,” aldus Krijn Redert, bestuurslid van Stichting Wetech en directeur van het Gilde Vakcollege Techniek. “Hun toetreding versterkt onze missie om technisch onderwijs te ondersteunen en de instroom in technische opleidingen te bevorderen, met speciale aandacht voor de regionale ontwikkeling van de arbeidsmarkt.”

Door samen te werken met bedrijven zoals Wirtgen Group kan Stichting Wetech haar inspanningen voortzetten om jonge talenten te inspireren en voor te bereiden op een succesvolle toekomst in de technische sector.

Klik hier voor het artikel in De Stad Gorinchem.