Op 9 juli jl. was er een feestelijke diploma-uitreiking op het Gilde Vakcollege Techniek.

De avond stond in het teken van de BBL-leerlingen die geslaagd waren voor een niveau 2 of niveau 3 opleiding. Dit jaar werden er 47 diploma’s uitgereikt. Een mooi aantal waar we trots op zijn. Met elkaar hebben we de leerlingen ondersteund en begeleid tot deze mijlpaal. Wat ook een mooie ontwikkeling is, is dat er zo’n 20 leerlingen na hun niveau 2 opleiding doorgaan naar een niveau 3 opleiding bij ons op de locatie.

In een volle aula ging de avond van start. Het was fijn om te zien dat er veel belangstelling was vanuit de ouders en bedrijven voor dit feestelijke moment.

Ook Wetech was deze avond vertegenwoordigd. Gerard de Gans sprak de geslaagden toe en feliciteerde hen namens de Wetech bedrijven met het behaalde resultaat.

Na een officiële opening en wat feitjes werden de diploma’s door de mentor uitgereikt in het praktijklokaal.

De avond werd afgesloten met een hapje en drankje in de aula, waar er voldoende tijd was om elkaar te ontmoeten en bij te praten. Voor een grote groep leerlingen van niveau 2 en 3 zit de opleidingstijd op het Gilde er nu echt op. Sommige hebben hier 8 jaar onderwijs gehad (vmbo+mbo2+3) en gaan ons nu echt verlaten. Voor ons als docenten is dat een mooi moment, maar aan de andere kant ook een moment waarop we terugkijken en moeten loslaten.

We wensen alle leerlingen het allerbeste toe en hopen ze gauw weer eens te ontmoeten in de bedrijven in onze regio.

M.F. Alberts

Senior teamleider mbo