Tussen 2010 en 2016 trokken Het Gilde en het Willem van Oranje College ( het Willem) in Wijk en Aalburg samen op in ‘De vrienden van het Vakcollege’. De samenwerking is begin 2019 weer opgepakt, mede doordat we in dezelfde regio van Sterk Techniek Onderwijs zitten. Tijdens de ledenvergadering op 9 mei jl heb ik in een korte presentatie wat verteld over het Willem.

De ‘Vrienden van het vakcollege’ is opgegaan in Wetech en het Willem is weer onderdeel geworden van Wetech. Ik ben oprecht blij met het warme welkom van Wetech; het Willem is met open armen ontvangen, het voelt als vanouds.

Op het Willem in Wijk en Aalburg was de eerste bestuursvergadering in het cursusjaar 2019-2020. Een mooie gelegenheid om onze school te laten zien aan bestuursleden van Wetech die het Willem nog niet kenden.

Het is mijn vaste overtuiging dat het onderwijs en het regionale bedrijfsleven elkaar nu en in de toekomst hard nodig hebben. Het Willem wil zich als betrouwbare partner van harte inzetten voor deze samenwerking en om de verbinding te maken. Met zo’n betrokken bedrijvenkring als Wetech gaat dat zeker lukken.

Met vriendelijke groet,

Arie van Vuuren