Hij volgt daarmee Arjen Smits op die, na 20 jaar werkzaam te zijn geweest bij Stichting CVO-AV en haar rechtsvoorgangers, afscheid neemt van de Stichting en meer tijd krijgt voor andere zaken. Tot eind september zal hij binnen het CvB de nieuwe bestuurder nog bijstaan.

Henri van Breugel is geen onbekende binnen de Stichting. Regionaal, maar zeker ook landelijk heeft hij zijn sporen verdiend. Sinds 10 jaar is hij directeur van Gilde Vakcollege Techniek, de grootste vmbo-vakcollege techniek van Nederland. Als directeur van het Gilde heeft Henri laten zien dat hij een bevlogen leider is, met hart voor het onderwijs. Hij kent de regio, is landelijk actief en heeft een groot netwerk, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Het kenmerkende beeld van de scholen van Stichting CVO-AV, de innovatiekracht, de ruimte voor eigen identiteit van alle scholen en de passie voor de persoonlijke vorming van leerlingen, wordt met de komst van Henri op waarde geschat en geborgd.

“Na een zorgvuldig selectieproces zijn we tot de overtuiging gekomen dat we in Henri de nieuwe bestuurder hebben gevonden die Stichting CVO-AV kan leiden richting de toekomst. Met zijn inspiratie, ervaring, daadkracht en authenticiteit is hij bij uitstek geschikt als boegbeeld voor onze scholengroep”, aldus Mr. drs. Gerdien Bikker-Trouwborst, voorzitter Raad van Toezicht.
Henri van Breugel: “Ik kijk er enorm naar uit om mijn kennis en ervaring nu breder te kunnen inzetten voor al die prachtige en ondernemende scholen van Stichting CVO-AV. Stuk voor stuk zijn het bruisende locaties. Die krachtige leeromgevingen gaan we de komende jaren samen verder versterken en uitbouwen”.

Arjen Smits, de huidige bestuurder van Stichting CVO-AV, is blij dat de Stichting overgaat in vertrouwde handen. Onder zijn leiding is het Gilde uitgegroeid tot misschien wel de meest vooraanstaande technische VO-school van Nederland, met een unieke betekenis voor de regionale arbeidsmarkt. Ik verwacht dat hij ook als bestuurder veel voor de Stichting kan betekenen, bevlogen door de kracht van voorbeelden voor de opgroeiende jeugd en de bijzondere betekenis die het voorbeeld van Jezus daarin kan hebben.